dziś: 2024-04-20

Dni Kęt 2021

To były dni pełne atrakcji! Dziękujemy za wspólną zabawę!

Podczas tegorocznych Dni Kęt bawiliśmy się codziennie od 25 czerwca do 4 lipca.  Zarówno weekendy, jak i dni powszednie obfitowały w różnego rodzaju ciekawe atrakcje dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Niekończąca się zabawa dotarła również do wszystkich sołectw Gminy Kęty.

Główne imprezy, które odbywały się w weekendy, przyniosły nie tylko piękną pogodę, ale także moc dobrej zabawy i spotkań z najmłodszymi, które tak bardzo uwielbiamy.

Pierwsza sobota Dni Kęt 2021 rozpoczęła się Turniejem Gry w Bule, podczas którego zawodnicy rywalizowali zarówno indywidualnie, a także tworząc pary z klubów sportowych reprezentujących Uniwersytety Trzeciego Wieku: z Wieliczki, Nowego Targu i Kęt. Wyniki Turnieju można zobaczyć tutaj. To nie był koniec atrakcji! Równocześnie na placu Domu Kultury odbywała się już XIII edycja imprezy Motoserce, zorganizowana przez grupę Raiders on the Storm świętujących 20-lecie istnienia.

W ramach tego wydarzenia gościliśmy nie tylko wspaniałych artystów takich jak: Patrycja Broda, Proceder, Esperal, Why Not, Walimy w Kocioł, Soultaker czy Transagresja, ale także mogliśmy podziwiać pokazy artystyczne dzieci i młodzieży, tańca nowoczesnego i występy pole dance. W międzyczasie można było oddać krew w specjalnym autobusie, a kulminacyjnym momentem okazała się parada motocyklowa

Kolejny dzień wspólnego świętowania – niedziela – upłynęła w iście folkowym charakterze. Mieliśmy okazję obejrzeć występy Orkiestr Dętych z Bulowic, Nowej Wsi i Witkowic, a także wspaniałe pokazy Zespołu Pieśni i Tańca "Małe Kęty", "Kęty" oraz "Kotlina" z Osieka. Równocześnie Bractwo św. Jana, Muzeum im. Aleksandra Kłosińskiego oraz Miejsce Aktywności Mieszkańców Rynek 13 zorganizowali Spacer śladami patrona naszego miasta - św. Jana Kantego. Wieczorem na naszej scenie plenerowej zespół Cudawianki rozpoczął swój koncert, dając nam cudowną dawkę pozytywnej, folkowej muzyki, którą w doskonały sposób przedłużyła Kapela Bacówka, a zabawy przez nich proponowane nie miały końca, zachęcając publiczność do wspólnej zabawy.  Widowiskowym zwieńczeniem niedzielnej rozrywki był pokaz "My som stela - folkshow" przygotowany przez Teatr Ognia Inferis. Gdy jedni szaleli pod sceną, inni korzystali z atrakcji stoisk rękodzielniczych, gastronomicznych oraz specjalnej strefy animacyjnej przygotowanej dla najmłodszych.

Kolejny weekend niósł ze sobą równie dużo urozmaiceń. W sobotę, 3 lipca prócz stałych elementów jak animacje dla dzieci czy strefy gastronomiczne mieliśmy przyjemność posłuchać zespołu Sugarfree, który zaserwował nam solidną, choć niesłodką, dawkę niezapomnianych przeżyć. Natomiast wieczorna biesiada z zespołem Porąbani pochwyciła do tańca wiele osób, rozgrzewając plac DK do czerwoności.

Na smakoszy street food'u przez cały weekend (3-4.07) na kęckim rynku czekała Liga Food Trucków, która już po raz drugi odwiedziła nasze miasto. Przyjechały najlepsze mobilne restauracje z całej Polski. Była to smakowita podróż dookoła świata.

Finałowy dzień Dni Kęt potwierdził tylko, że to właśnie nasza, kęcka publiczność jest tą najlepszą. Impreza rozpoczęła się koncertem Ani Mysłajek, której następnie kroku dotrzymała Liga Dżentelmenów i Gosia Pauka. Następnie na naszej scenie plenerowej wystąpiła gwiazda wieczoru - Baranovski. Ich koncerty zgromadziły liczne grono słuchaczy.

Tradycyjnie na zakończenie dziesięciodniowego świętowania Firma Korsarz z Kęt przygotowała niesamowity pokaz pirotechniczno – laserowy, inspirowany rokiem Stanisława Lema. Przed finałowym odliczaniem Burmistrz Gminy Kęty Krzysztof Jan Klęczar serdecznie podziękował organizatorom tegorocznych Dni Kęt, artystom i licznie uczestniczącym w Święcie Miasta mieszkańcom.

Zapraszamy na relację fotograficzną z imprez głównych:

DNI KĘT 2021 to również liczne imprezy towarzyszące. Świętowanie rozpoczęliśmy od energetycznego koncertu Vixena, który rozgrzał publiczność do czerwoności. Na naszej scenie mogliśmy równie gościć zespoły: WHY NOT?, Triple Triangle Trio, Half Time oraz kabaret Czesuaf, prezentujący inteligentny oraz niebanalny humor. Na zakończenie odbyła się najbardziej kolorowa impreza tego tygodnia – EKSPLOZJA KOLORÓW oraz dyskoteka z DJ Sajmonem.

Codziennie w godzinach przedpołudniowych na najmłodszych czekały liczne animacje oraz zabawy plastyczne pod DK. Malowaliśmy torby bawełniane, tworzyliśmy własne puzzle oraz ozdabialiśmy figurki gipsowe. Największą atrakcją były ciekawe, brokatowe tatuaże. Ten tydzień to również seanse kina plenerowego na placu DK oraz wydarzenia przygotowane przez naszych partnerów: Muzeum im. A. Kłosińskiego w Kętach i Gminną Bibliotekę Publiczną im. A. Grabowskiego w Kętach. Mieszkańców zaprosiliśmy do udziału w Rodzinnej Grze Terenowej „Tropiciele”, na zajęcia artystyczne „Fiolki Polki”, Popołudniowe Bajania oraz zwiedzanie Zamku Larischów w Bulowicach.

Zapraszamy na relację fotograficzną z imprez towarzyszących:

Nowością tegorocznych DNI KĘT 2021 był wyjazd załogi DK na sołectwa w ramach Letniej Trasy Kina Plenerowego. Każdego dnia widzieliśmy się w innej miejscowości. Zawitaliśmy do Nowej Wsi, Bielan, Bulowic, Łęk, Malca oraz Witkowic. Dla najmłodszych przygotowaliśmy ciekawe warsztaty plastyczne, zabawy ruchowe, tatuaże oraz seans kina plenerowego "Gang zwierzaków". Dla nieco starszych stoiska gastronomiczne oraz film pod chmurką "Na noże".

Zapraszamy na relację fotograficzną z imprez wyjazdowych:

Dziękujemy wszystkim, którzy spędzili ten czas z nami!

Serdecznie podziękowania składamy naszym sponsorom, partnerom oraz patronom medialnym:

Sponsorem Głównym była Grupa Kęty

Gminna Biblioteka Publiczna w Kętach

Muzeum w Kętach

Riders on the Storm FG

Dziękujemy również Restauracji La Fiesta z Kęt za ufundowanie voucherów dla publiczności

Firmie Korsarz z Kęt za przygotowanie niesamowitego widowiska laserowo - pirotechnicznego

Pani Ilonie Kuli - Dyrektor Powiatowego Zespołu Nr 10 Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. Mikołaja Kopernika w Kętach za udostępnienie sali gimnastycznej

Łukaszowi Kuc, Małgosi Szatan oraz Patrykowi Janczukowskiemu za wspaniałe zdjęcia

oraz

wszystkim tym, którzy wsparli nasze działania i uczestniczyli w organizowanych przez nas imprezach.

Mamy nadzieję, że zobaczymy się ponownie za rok!